sebracupadmin 2018-01-24 14:53:21

Turneringsreglement

Kampene spilles etter NFF spilleregler for barnefotball.

 

Spillform

3v3  

7 år        født 2012            (maks 5 spillere)              
8 år        født 2011             (maks 5 spillere) 

5er fotball 
8 år        født 2011
9 år        født 2010
10 år      født 2009

7er fotball 
10 år     født 2009
11 år     født 2008
12 år     født 2007 


Spilletider og bane 
3v3        1 x 8 minutter  - bane 10 x 15 meter 
5er         1 x 18 minutter - bane 20 x 35 meter 
7er         1 x 18 minutter - bane 34 x 60 meter

Alle kamper spilles på Sukkevann Idrettspark.

Baller  
7-9 år benytter str. 3 og øvrige klasser str. 4

Banehalvdel
Hjemmelag stiller på venstre banehalvdel sett fra klubbhuset

Drakter
Ved draktlikhet benytter bortelaget overtrekksvester, evt. bytter drakt.

Spillernes utstyr
Alle spiller skal benytte leggskinn/leggbeskyttere. Lagledelsen har ansvar for at dette er i orden til kampstart.

Kampstart 
Alle lag plikter å være klare senest 10 minutter før kampen skal begynne. 
Første kamp starter ved felles signal fra speakerbua kl. 08.00.  Kampene blir deretter blåst av felles for alle baner (unntatt 3v3-banene) hvert 18. 38. og 58. minutt over hel time. Kampene starter så snart lagene er klare og senest 00, 20, 40 minutter over hel time. For kampene på 3cv3 banene blir disse startet og avsluttet av banens dommer.

Resultater
Det er ingen resultatregistrering. Vi oppfordrer lagledere til å tilstrebe jevne kamper.  

Spilleberettiglelse

Alle spillere må være spilleberettiget for den klubben man representerer i Meny Sebra cup.

Det er tillatt å delta på flere lag i samme klubb. 
Sammensatte lag og bruk av overårige er tillatt dersom laget har dispensasjon fra krets eller NFF.

 

Opptreden til klubb/lag, trenere, ledere, spillere og supportere.

Det deles ikke ut gule og røde kort. Dommeren vil veilede spiller dersom det begås forseelser som normalt ville gi advarsel.

Upassende opptreden fra ledere
Dommer skal rapporterer til turneringsledelse åpenbart upassende opptreden fra en klubb/lag, supportere, trenere og ledere i og i tilknytning til kamper.

Det er lagledelsen ansvar å sørge for at alle som er tilknyttet klubben/laget, også supportere/foreldre, ikke opptrer på en måte som åpenbart er upassende, usømmelig eller egnet til å skade idrettens anseelse. Klubber og lag kan i samsvar med NFFs lover bli ilagt sanksjoner av turneringsledelsen for overtredelser av turneringens egne bestemmelser.

Anmeldelse til NFF
Grove overtredelser på lov og reglement blir av turneringsledelsen anmeldt til NFF for behandling og avgjørelse.

Bortvist trener/leder
NFFs reglement for advarsler og utvisninger gjelder med nødvendige tilpasninger. 
Bortvist trener/leder oppfordres til å gi skriftlig forklaring til juryen etter bortvisning, senest to timer etter at kampen er avsluttet. Dersom slik forklaring ikke foreligger, vil turneringsledelsen basere seg på dommerens rapport.

Alkohol og rusmidler
Det er ikke tillatt med bruk av alkohol eller andre rusmidler på Sukkevann Idrettspark. 
Ved overnatting i Abra Havn oppfordres voksne til et alkoholfritt opphold. Deltakelse i turneringen og overnatting i Abra Havn er på barns premisser.


Førstehjelp
Røde Kors vil være tilstede på sukkevann under kampene både lørdag og søndag. De vil være lett synlige med både telt og flagg. Her kan en henvende seg om en skade skulle skje.

Det som blir gjenglemt Sukkevann vil bli oppbevart på klubbhuset inntil fire uker etter turneringen  Klubben kan kontaktes etter turneringen på klubbkontor@randesundil.no

Kalender

Juli
MTOTFLS
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234